Podczas wakacyjnych wyjazdów łatwo się zapomnieć i skosztować więcej lokalnych potraw, niż byśmy chcieli. Jak poradzić sobie podczas urlopu podpowiada dietetyk z Centrum Dietetycznego NUTRI-MED Pani Ewa Tomczyk.

Wiele osób wakacje traktuje jako wymówkę, aby móc sięgnąć po produkty, które zwyczajowo nie występują w ich jadłospisie lub móc bezkarnie delektować się ogromnymi porcjami restauracyjnymi.

Czytaj więcej...

Oto nadszedł najprzyjemniejszy okres w roku. Mamy piękne lato i kilka dni urlopu. Zasłużyliśmy na solidną porcję wypoczynku, pracując tak ciężko przez ostatnie 11 miesięcy. W ciągu minionych tygodni staraliśmy się zmienić nawyki żywieniowe, udało nam się zrzucić nawet kilka kilogramów. W trakcie wakacji niestety łatwo się zapomnieć i zniweczyć pracę ostatnich miesięcy. Kilka prostych wskazówek jak się przed tym uchronić podpowie Ewa Tomczyk, dietetyk z Centrum Dietetycznego Nutri-Med.

Czytaj więcej...

Można być uzależnionym od wielu rzeczy: papierosów, alkoholu, Internetu, telewizji, zakupów, ale czy istnieje coś takiego jak czekoladoholizm? Na to pytanie odpowie doradca żywieniowy z Centrum Dietetycznego Nutri-Med Katarzyna Łacina.

Czytaj więcej...

Rolnicy chcąc poprawić i zwiększyć swoje plony stosują różne środki ochrony roślin, w tym pestycydy. W trakcie dojrzewania warzywa kumulują na swojej powierzchni (liście lub korzeń) szkodliwe metale ciężkie oraz pestycydy. Mają one potwierdzony szkodliwy wpływ na życie i zdrowie ludzi, a w szczególności dzieci.

Czytaj więcej...

Mózg – mały organ, a tak dużo od niego zależy. Steruje wszystkimi procesami zachodzącymi w naszym organizmie. Odpowiada m.in. za myślenie, pamięć i koncentrację. Żeby dobrze funkcjonować, potrzebuje stałej dostawy odpowiednich składników odżywczych. Dlatego prawidłowo ułożone menu pomoże zwiększyć koncentrację i wydolność umysłową. Co zatem jeść?

Niezbędne dla efektywnej pracy naszego „centrum dowodzenia” są nienasycone kwasy tłuszczowe. Nie są one syntetyzowane w organizmie, dlatego muszą być codziennie dostarczane z pożywieniem. Zbudowane są z nich neurony w mózgu, odpowiadające za szybki przepływ informacji. Dlatego wielonienasycone kwasy tłuszczowe utrzymują komórki nerwowe w mózgu w stałej gotowości do pracy. Doskonałym ich źródłem są ryby morskie, ziarna lnu, orzechy czy oleje, np. słonecznikowy.

Czytaj więcej...

Mówi się, że jesteś tym, co jesz. Dziś niestety szybko żyjemy, pracujemy bez wytchnienia i co za tym idzie, również szybko jemy, byle jak, niezdrowo. Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, jaką szkodę wyrządzamy naszemu organizmowi. O tym, jak nie poddać się rakowi oraz o tym, jak z nim walczyć za pomocą odpowiedniej diety, rozmawiam z panią Magdaleną Malawską z Nutri-Med. Paulina Jóźwiak: Wiadomo, że o wielu produktach spożywczych mówi się, że mają działanie kancerogenne. Ale istnieją i takie, które chronią przed nowotworami. Czego zatem unikać, a co spożywać, by chronić organizm przed rozwojem złośliwych komórek?

Czytaj więcej...